Jag är tillbaka, kanske.

Jag är livrädd för att skriva här igen. Det är nästan ett halvår sen sist, och det har hunnit hända så mycket sedan dess. Jag tror inte att jag ens kommer att försöka återberätta allt. Det kommer att sluta med en roman som bara jag själv har tålamod nog att läsa. Jag skapade ett sidoprojekt, en annan blogg, som jag trodde skulle få mig att känna/skapa/diskutera inspiration. Den var kul i en månad, give or take.

Nu är jag här, livrädd för att skriva i min egen blogg. Jag är rädd för att orden ska svika mig igen, som de så inte så snällt gjort en längre tid.

Jag kan tillägga att jag dricker alldeles för lite vin, umgås alldeles för lite med folk och gnäller fortfarande lite för mycket (det hjälper inte att ha ett jobb värdig en riktig kraftkarl). Men jag mår bra. Trots att jag dricker för lite vin.

Jag vill skriva om den fantastiska vår som vi fick så plötsligt att träden fick växtvärk. Jag vill skriva om att jag redan har hunnit få årets första solbränna och att jag firade påsk på Bakken. Jag vill skriva om hur gärna jag vill ha kompisgäng som bara är mitt och att vi alltid umgås. Jag vill så jävla mycket, men någonstans tar krafterna slut, och det är de där krafterna jag ska försöka finna i närmsta. Kanske behöver jag bara ett rejält glas vin, ändå?

Jag hoppades på att få komma ut och dansa idag. Det blev inte så. Avbokningar. Nu sitter jag här och tycker lagom synd om mig själv. Tror att jag går ut en sväng i solen istället.

Vi kanske hörs snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback