En melodi att njuta till.

Melodin är lika bekant varje gång. Ändå låter den aldrig likadant två gånger. Jag talar förstås om regnet. Regnets trummande, smattrande och fallande ljud skapar många känslor. Gott och blandat, såklart. Sålänge det finns en ruta mellan mig och regnet så vet jag inget bättre. När regnet istället upplevs i kombination med vind och kyla blir det genast dagens irritationsmoment. Ja, aldrig är man väl nöjd.

Söndag i vanlig ordning känns bra. Söndag utan jobb känns lyxigt. Långfrukost följt av shopping (eller ja, inte för min del, men det goda sällskapet bjuder jag gärna på), fika med "svärföräldrar", och sedan kaffe med min egen kära mor, det är kvalitet.

Imorgon följer måndag i söndagens spår. På schemat står skola. Jag ser framemot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback