Det vankas minisemester.

Om ett par timmar drar jag och Jesper iväg på en välbehövd minisemester! Vi ska kryssa till Gdynia, Polen. Hoppas att det förblir uppehållsväder och att solen kikar fram lite också.

Jag höll på att sätta hjärtat i halsgropen när jag körde igång min internetläsare idag. Jag har google som startsida, och var varannan dag har de ett nytt motiv över sin logga. Om man låter muspekaren vila över loggan står där en liten förklaring till bilden. Nyligen var det ett coolt motiv över rymden med en förklaring som innehöll Tycho Brahe. Idag var där tulpaner med texten "Glad mors dag!". HUR FAN KUNDE JAG MISSA MORS DAG? tänkte jag med en gång och kände mig fruktansvärt skamsen. Jag ropade på Jesper och han blev lika chockad. Det är väl inte den här helgen? Efter att ha bläddrat i kalendern och (ironiskt nog) googlat, kom vi fram till att google har gjort fel. I Sverige firar man mors dag den sista helgen i maj, inte den andra, som det är idag. (Däremot firar man mors dag i Danmark idag).

Ses på tisdag igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback