Det är som det är.

(och det blir som det blir). Jag läser just nu en av de bästa böckerna jag någonsin har haft nöjet att lägga vantarna på: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den är rolig och fängslande, och mycket tänkvärd. Att jag dessutom fick den för en billig peng på ica tackar vi ju inte nej till!

Jag hade en kort semester där i slutet av juni någon gång, och jag minns den knappt. Jag har sen dess vänt och vridit på dygnets timmar bara för att jobba ihjäl mig och ändå lyckas få ett par timmars sömn. Nu har jag bara en veckas extremt slit kvar, sen återgår jag till karusellen jobb-SKOLA-jesper. Som jag längtar! Det kommer att innebära mer än våra "10 minuters-sessioner" att umgås.

Detta är för övrigt min första helt lediga helg sen jag kom tillbaka från semestern. Tji fick jag som trodde att den skulle innebära lördagsmys med långfrukost, följt av storhandling på ica och lyxig middag med vin i massor; allt detta med min fantastiske pojkvän. Istället tar vi om ett par timmar tåget mot blekinge, därifrån bil mot stockholm, och invaderar årets fetaste rockfestival sonisphere! Vi båda hade turen att bli funktionärer (vilket innebär gratis inträde och gratis mat och eventuellt personliga hälsningar från diverse rockers). Det enda tråkiga med denna lösning är att vi fick avlösande skift, men det ska bli kul ändå!

Jag är inte svår på att göra mig vän med nya människor. Kanske är det just miljöombyte jag behöver? Jag har definitivt inget emot att jobba mig genom festivalen (jag tycker faktiskt nästan det är skönt att ha "rätt" att säga till folk att kliva ner från varandras axlar, och inte vara den sura, tjuriga tjejen i folkhavet). Folk behöver ju inte komma till skada i onödan, liksom. Hönsmamma, någon? Nejdå...

Ibland önskar jag att jag kunde skaka av mig onödiga kommentarer lika lätt som att dra handen genom håret. Livet hade nog varit mycket roligare då, så att det tänker jag minsann lära mig snarast möjligast. Bara för att jag har skinn på näsan och inte tar åt mig skit, så finns det ändå något med de där onödiga kommentarerna som kan sitta och gnaga som ett skavsår i evigheter. Galet onödigt tidsfördriv, om du frågar mig.

Trots att det har gått en knapp månad sen sista uppdateringen så har det likväl blivit för lite vin, för lite grillande och för lite livsnjutande i övrigt. Det är tråkigt. Det ska jag göra ändring på :)

På återseende efter helgen (eller om en månad igen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback