Röster från förr.

Dagen började jag med att spendera en timme på toaletten. Magen gjorde uppror. Det var ett tag sen sist. Olägligt att det blev en dag som idag, då jag egentligen ska infinna mig på arbete.

Det är märkligt hur vissa saker, såsom lukter, smaker och ljud, kan framkalla minnen man trodde att man hade begravt. Idag, i mitt märkliga tillstånd av illamående/slö/svag, snubblade jag över en artist vars musik betydde väldigt mycket för mig ett tag under gymnasiet. Det var en jobbig tid och faktiskt den tid jag lyssnade som allra mest på musik. Det var ett återseende jag inte kan beskriva. Mitt hjärta gick i tusen bitar, ögon tårades lite, och jag log. Jag älskar den musiken. Tråkigt att den förevigt kommer att vara associerad med personer och händelser jag vill leva utan.

Kan man ta kontroll över sina minnen? Varför kan inte hjärnan fungera som en hårddisk. "Denna fil existerar redan. Skriva över?" "Ja". Det hade varit så mycket lättare då. Jag tror faktiskt att jag ska försöka. Om jag gör ett aktivt val att försöka "skriva över" dåliga minnen så borde det väl vara ett steg i rätt riktning?

Det är så vackert väder ute. Jag vågar inte gå längre än 5 meter från toaletten. Fast å andra sidan så skulle jag ju egentligen jobbat idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback