När ljusen släcks...

Jag har haft den roligaste helgen på mycket länge. Tack, tack, tack! Jag blir så glad av att känna mig välkommen bland folk, och det var precis den känslan jag hade hela lördagkvällen. Dessutom ser jag verkligen fram emot maj månad nu! Yay!

Min toleransnivå sjunker ganska rejält i takt med att min helsjuka PMS-nivå stiger. Känn dig varnad.

Den här veckan tänker jag begrava mig i arbete samt vindrickande med älskade M1. Eftersom att det inte finns tid till så mycket annat än just det känner jag att denna vecka lär gå fort. Skönt!

Att jobba på andra sidan sundet kommer med viss komplikation. Inte nog med att man ska skaffa sig ett danskt personnummer och skattepapper och allt-vad-det-nu-heter, man får ju även sin lön i danska pengar vilket kräver ett danskt bankkonto. För att växla pengar på Forex måste man vara 15 år fyllda enligt någon konsumentlag, då man inte tjänar egna pengar när man är så ung (?) och därför skall ha målsman med sig (fick jag förklarat för mig av Forex-tjejen). Jag blev ombedd att visa legitimation denna morgon i fråga, då jag skulle växla till mig (och ja, detta är störtlöjligt) 200 danska kronor. Ser jag ut att vara 14 år gammal? Behövs det legitimation för 300 svenska kronor? De flesta ungdomar jag känner får hela sitt studiebidrag i den åldern. Vad hände? 

Just i denna stund blir datumet 3/3. Detta innebär att jag och min underbare pojkvän har varit tillsammans i två månader. Tiden har gått raketfort och jag uppskattar varje minut.

Jag vet inget bättre än att vakna vid din sida.

Kanske det närmar sig läggdags? Jag ska ju trots allt jobba imorgon också. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback