Avvisningsbesked.

Jag överlevde jobb. Igen. Inte helt oväntat. Hungriga människor är elaka människor och elaka människor kan vi leva utan. Jag önskade dock merparten av lördagens kunder en trevlig helg. Hoppas att det gjorde deras dag lite mindre stressig.

Och så var det ju det här med högskolan. Antagningsbeskeden har börjat trilla in. De flesta i min krets har blivit antagna till valda program och kurser. Jag skrev tidigare i våras om hur jag valde att avstå ett år i folkhögskola för att istället söka ett par fristående kurser på Malmö Högskola. Jag kände aldrig någon direkt oro för att inte bli antagen, särskilt inte när en av mina vänner vänligt men bestämt hävdade att den här typen av kurser har platsgaranti. Föreställ dig min stora besvikelse när jag insåg att jag inte kom inte på någon av de två kurser jag har sökt. Jag står förvisso som reserv 7 på den kursen jag allra helst vill gå (då det är fortsättningskursen till våren jag egentligen vill gå), så än finns det ju, om än lite, hopp. Det kan hända att jorden går under om jag inte kommer in.

Grattis till er alla mina vänner som kom in på valda program. Jag är inte ett dugg bitter!

Jag SKA studera till hösten. Så enkelt är det. Jag har en reservplan. Den är genialisk. Och dyr. Vad gör man inte för sina drömmar dock? Drömmar är ju bra, har jag hört. Eller var det mål? Jag har bägge och. Detta löser sig. Det är jag helt säker på.

Tack för att du finns där, torkar mina tårar och rättar till mitt smink. För att du kramar mig när jag vill slå någon eller något och för att du är den vackraste av alla människor. Jag varken kan eller vill minnas vardagen före det att du klev in i mitt liv. ♥

DunkaDunka och vackra solnedgångar.

Kommentarer
Postat av: azize

det är bara första antagningen. folk ska tacka ja och nej fram till denna varma månads slut. du har fortfarande en stor chans. förlåt för att jag var missledande annars. jag trodde det var platsgaranti. jag kom 8e reserv på litterärt skapande, jag håller tummarna för oss båda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback