... samt andra moderniteter.

Jag har till sist sett mig besegrad och därav införskaffat Spotify, musiktjänsten som fortfarande är på allas läppar ett helt år efter att hypen började. Jag var likadan när det gällde mp3-spelaren (jag var nog den sista i min klass i högstadiet att skaffa en). Jag var likadan när det gällde iPod, bärbar dator och stuprörsjeans; jag vägrade, av ren princip, att följa trenderna. Jag äger till trots en iPod nano (den lilla fyrkantiga varianten), en bärbar dator och mer än ett par stuprörsjeans. Nu lägger jag till Spotify på denna lista av trender jag lite halvt motvilligt följer.

Igår målade jag naglarna svarta, rufsade håret och gjorde luggen lite extra sned. Jag sminkade mig lite mörkare än vanligt, letade fram de där armbanden som inte sett dagsljus sen -06 och hoppade i den där lilla svarta från nyår. Varför? Kvällens destination var rockklubben Distortion. Helt underbar kväll! (Och fan vad snygg jag var!)

Blåmärken, smärre brännskador, rivsår och allmänt trötta leder. Allt är i sin ordning, med andra ord.

Nu ska jag hänge mig helt åt min nyfunna kärlek (Spotify) resten av kvällen, då min underbare pojkvän åkte hem tidigare ikväll. Jesper, med dig känner jag mig hel. Varje gång vi skiljs åt känns det som att luften går ur mig. Med dig upplever jag det totala nuet, vilket är en helt ny känsla för mig. Det är hisnande, spännande och högst tillfredställande.

Promenader när natten blir dag.

Kommentarer
Postat av: Carrooouw

Haha, du skriver så härligt! Keep ut the good work! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback