En sjuklings rätt att klaga;

"... så istället för att lösa några problem överväger jag att skaffa mig några nya"

Jag är nu inne på dag 8 som sjukling. Febern försvann förvisso dag 5, men min hals dödar mig fortfarande. Ögoninflammationen har äntligen börjat lägga sig, och det ser inte längre ut som att jag har brukat narkotika i fyra år.

Ångesten över att vara arbetslös är ungefär en miljon gånger värre än "jobbångesten" (läs: timmen innan man skall infinna sig på jobb). Jag har varit lagom effektiv vad gäller söka nya jobb. Jag får mina små ryck en gång var tionde dag och söker ett dussin jobb jag egentligen inte har tillräcklig erfarenhet att söka, jobb som dock intresserar mig och som definitivt inte har med gatukök att göra. Jag vill bara komma igång igen.

Jag har funnit en skola som erbjuder den typ av utbildning jag vill ge mig i kast med, en skola som faktiskt ligger i Skåne, och inte Jönköping, en skola som INTE kostar femtio tusen kronor per termin, en skola som finns på rimligt pendlingsavstånd. Nu ska jag bara komma under fund med hur man söker in, vad som gäller angående studiebidrag och hur jag ska kunna försörja mig själv under min studieperiod. Detaljer, detaljer...


Jag känner hur mer än en veckas stillasittande gör mig ivrig att få komma ut, röra på mig, se något annat än husets väggar, möta folk, känna stadspulsen och den friska luften. Jag känner den där inspirationen som gör att jag vill skapa något. Dags för långpromenad, kanske?

Jag har fina vänner. Ibland känns det som att jag inte uppvaktar dem tillräckligt. Förlåt. Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Eurica

jag tar väldigt gärna en långpromenad med dig! "..bara du slår en signal!" puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback