Kalla vårdagar eller bara svala vinterdagar?

Efter torsdagens mindre sammanbrott kom en helt fantastisk fredag. För det första var vädret så otroligt underbart att jag inte kunde göra annat än le. För det andra märkte jag att chefen på gatuköket äntligen insett sitt fel och gett mig de pengar han försökte lura mig på på lönen. Några extra hundralappar är aldrig fel i tider som dessa. För det tredje så insåg jag att det faktiskt inte är så svårt att söka in till skolan som jag trodde. Det handlade bara om att läsa foldern lite mer genomgående. För det fjärde så var det inte lika jobbigt att jobba i fredags. Paniken har lagt sig.

Igår var det Alla hjärtans dag. Jag och finaste hade egentligen gjort planer för denna dag, men då jag helt plötsligt var tvungen att arbeta blev planerna andra. Jag tror för övrigt att det nya irritationsmomentet i mitt liv kommer att vara öresundstågen. Är de inte sena, så går de sönder eller så sker det en olycka på vägen som göra att bussar sätts in istället. Så var fallet även igår. Efter många om och men kom jag dock fram till Lund. Där väntade en stor soffa, massa god mat och såklart Melodifestivalen. Jag älskar att bli bortskämd på detta sätt!

Att vakna bredvid dig är något jag aldrig kommer att ta för givet. Du är så fantastiskt underbar!

Jag har räknat ut att jag inte behöver stå ut så länge med jobbet på andra sidan sundet. Det känns bra. Det blir kanske bartenderkurs till sommaren i alla fall och sen börjar ett helt nytt kapitel med utbildning. Mohaha, nu börjar livet. Nu börjar det hända saker.

Kommentarer
Postat av: M1

nu börjar livet! <3

2009-02-16 @ 16:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback