Ibland är jag ffs grym!

Jag har gjort det igen! Jag fick en anställning på plats! Denna gång utan att provarbeta först. Är det min oemotståndliga charm, mitt fantastiska leende eller min häftiga personlighet som gör att när det väl krävs är jag i mitt esse? I vilket fall som helst så är detta jobb ett jag inte hade råd att säga nej till. Mitt glamourösa liv som gatukökbiträde fortsätter i dansk regi. Ni finner mig från och med måndag på Field's på andra sidan sundet.

Denna underbara händelse kräver såklart firande, så ikväll ska jag (trots bättre vetande) dricka lite för mycket vin, dansa tills fötterna blöder och låta mig dras med i partystämningen till fullo. Att jag sedan måste ta 11-tåget till Simrishamn imorgon för att gå på dop är en helt annan saga.

Minnen bleknar.

Ibland känner jag mig grym. Jag behövde denna energi-boost för att komma ur hela "jag-har-inget-jobb-och-jag-är-fattig-så-nu-deppar-jag"-humöret. Nu ska jag bara lista ut ett sätt att finansiera åkkortet. Nämnde jag förresten att min lön nästan uppnår drömsk mot vad jag hade tidigare? Tacka vet jag vårt kära grannland! Nu kanske det vänder igen? Att jag dessutom bara jobbar fyra dagar i veckan är rena rama himmelriket. Jag ska nog överleva gatukök ett tag till. Än blir ni inte av med mig.

Jag vill dock börja plugga nu, när jag äntligen känner motivation. Undrar om det är svårt att komma in på skolan jag har i åtanke...

Nu är det PARTY som gäller. Vi hörs efter helgen. Over and out.

Den senaste veckan har jag skrivit ovanligt mycket blogg. Du har väl inte missat mina tidigare inlägg?


DUNKA DUNKA och en jävla massa vin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback