Bluesigt väder.

What a crappy day to live, tänkte jag när jag såg en trollslända flyga förbi mig idag. Ett dygn får du, och ditt råkade vara regnigt, blåsigt och allmänt fyllt med blues. Stackars dig. Å andra sidan kommer du ju inte hinna lida av detta då du inte vet något annat. Kanske är det bäst så. Kanske livet inte är helt mörkt bara för att dagen är det. Jag hoppas att du hann göra allt du är ämnad att göra. Jag hoppas att jag hinner göra allt jag är ämnad att göra.

Idag har varit en konstig dag. John Blund behagade inte dyka upp förrän natten nästan blivit dag. Det första jag gjorde när jag kom till jobb var att bränna mig. Hela dagen har varit ett suddigt virrvarr och nu sitter jag här. Jag har kreativitet i kroppen, men ingen ork. Jag har rastlöshet i kroppen, men ingen ork. Jag känner mig vilsen, och jag hittar inte tillbaka det spår jag har följt ett tag.

Tiden springer men jag står still.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback