Var det bra så?

Nu är det på riktigt.

Det sägs att tiden går fort när man har kul, så kul måste jag ha haft för nu är det bara 27 dagar kvar till studenten. Vad hände? POFF, så försvann hela vårterminen. Imorgon har jag nationella prov i matematik C. Jag tror att jag kommer att få mitt första IG någonsin i betyg. Fast oddsen är på min sida egentligen. Det krävs bara 12 poäng av 42 för att bli godkänd. Kanske, kanske finns det en liten chans. Än ska vi inte ge upp. Öhm...

Nu börjar det intensiva repandet inför våra dansföreställningar. Hela helgen kommer att tillbringas på skolan, vilket gör mig lite bitter eftersom det tydligen ska bli lika varmt då, om inte varmare, som det har varit idag. För ja, nu är sommaren här, inget snack om saken. Å andra sidan är detta mitt farväl till dansen. Efter de här föreställningarna lägger jag dansen på hyllan.

- Var det bra så?


Finns det något jag kan göra för dig? Var det bra så?

Är det bra så? Blir det bra så? Var det bra så? Finns det något jag kan göra för dig? Eller kanske bara för mig själv?
Finns det ingenting - kan man finna på något att göra?
Finns det något - kan jag göra mer?
Finns det någon - kan vi göra något?
Vi kan göra något tillsammans eller vara tillsammans
det är något
Bara det är bra för något eller någon
Bara jag är bra för något eller någon
Eller måste allt vara bra? Bara bra? Finns det? I Latte? I livet?
Allt är en blandning - varelser, rörelser, ljud, ljus, stämningar, känslor, surt, sött, salt, peppar, dåtid, framtid, nuet.
Det blir nog bra så, ja... -


Så låter beskrivningen på dansföreställningen. Låter det spännande så föreslår jag att du kikar in på
Kulturcentralen för att läsa mer och boka biljetter. Här snackar vi kaos, personligheter och en stor dos värme. Vill du uppleva en och en halv timme av denna oslagbara kombination så är du varmt välkommen.

Ibland känns det som att den enda utvägen är att le åt livets ironi. Världen är för liten för mig.



image22Den sjunde maj tjugohundraåtta.
Den du. M&M är nu officiellt ♥

Det känns galet. Magiskt.
I'll guard it, close to my heart.

Kyssar som stannar tiden.











Jag har bara 6 vanliga skoldagar kvar. Någonsin. Ambivalensen stiger.




"If all our life is but a dream
Fantastic posing greed
Then we should feed our jewelery to the sea
For diamonds do appear to be
Just like broken glass to me"

Kommentarer
Postat av: astrid

snart tar vi studenten raring! det är så ofattbart underbart


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback