Förutfattade meningar.

Jag tror inte på sagor egentligen.

Drickandet förra veckan var inte att leka med. Det blev ett par glas vin på torsdagen också, till maten med mamma. På fredagen blev det Golden/KB/Ice med Christian och folk, och på lördagen blev det Pildammsparken med Malin och massa annat folk, sen ölkaféet med Malin. Jag kan också tillägga att mitt korttidsminne inte är vad det borde vara.

Det finns verkligen inget jag tycker är lika skönt som att få förutfattade meningar motbevisade. Fredagens äventyr visade att våra kära musikteatertjejer, eller ja, de två mest omtalade, faktiskt är riktiga pinglor båda två. Jag skämdes faktiskt ganska rejält när jag insåg detta. Bättre sent än aldrig, hette det väl?

Det finns inget så mysigt som ett stort gäng folk, filtar, en gitarr och allsång, samt bollspel, brottning på gräset och en flaska vin. Jag har ett liv, hurra!

Hälften av alla estettreor skulle till Louisiana i Danmark idag, titta på konst och allmänt njuta av dagen. Tanken var att vi senare skulle sticka in till Köpenhamn, ta en öl och umgås. Gissa vem som går och får migrän? Jodå, det var jag, surprisesurprise (jag antar att det var migrän, med tanke på mina symptom). Så därför sitter jag här och skriver blogg istället för att sitta och dricka öl i vårt kära grannland.

Det finns en Malin till i gänget. Malin, Malin och Malin. Det är faktiskt rätt roligt att se oss när någon säger Malin, har jag en känsla av.

GRATTIS
Fredrik, till din välförtjänta plats på Ecole Normale de Musique i Paris
Sandra, till din direktbiljett till Balettakademin i Göteborg

Grattis Malin (jag), för att du inte ens kan fixa ett jobb som sunkig kassörska på Coop. (Inte för att jag har ansträngt mig sådär supermycket, men ändå).

NÄSTA VECKA TAR JAG STUDENTEN och det är så fucking ofattbart. Jag är lite nykär i mitt nuvarande liv. Tänk om det tar slut tillsammans med skolan? Usch, hemska tanke. "Tänk positivt" var visst min mantra för 2008, så det tänker jag fan göra också. Studenten är sparken ut ur fågelboet. Det är nu vi får se om det kommer att bära eller brista, och inte fan tänker jag ge upp.




image25
Ullis, Hanna och Jag (och Fredrik på en hörna).
Vem hade kunnat gissa på denna kombination?

image26
Noah är så duktig, så :)
Och stark för den delen. HEJ blåmärken ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback