Ibland är jag grym.

Omvänd karma fungerar precis lika bra för mig!

Jobbintervjun; Jag var där 4 minuter, sen frågade chefen när jag kunde komma och provjobba. Vi bestämde torsdag.
Provjobb; Jag fick lite kläder, snokade runt i köket för att se var allt finns, fick ta en kund efter 10 minuter, fixade allt på eget initiativ, och där stod chefen... med chock i ögonen sa hon "välkommen", efter en kvart på plats.

Ibland måste man få känna sig så jävla grym. Hon ville sätta mig på nattskiftet direkt. Blir man mallig eller?

Jag har spenderat hela helgen med fröknarna Bengtsson, i andra änden av Skåne. Galenskaper på alla håll! Ovädret i lördags höll på att ställa till riktigt kaos då regnet aldrig verkade ta slut. Jag fick helt enkelt ställa bilen vid vägkanten, för jag såg knappt en halv meter framför bilen. Att det dessutom åskade precis ovanför oss gjorde knappast saken bättre, men hem kom vi efter många om och men.

Och ibland är skadeglädje glädjande, fastän jag tror på karma.

Ikväll ska jag jobba mitt första riktiga pass. Behöver jag nämna att jag är sjukt nervös? Jag har förvisso jobbat med detta förr, men nu är allting nytt. Håll tummarna för mig i natt! Jag har en känsla av att det lär behövas.

Det börjar hända saker. På gott och ont, men framåt. Hell yeah som M1 hade sagt!

Då och då kommer jag på mig själv med att le. Jag ler ganska mycket, tror jag. Just nu har jag en hel rad anledningar att le, men när jag gör det utan att jag tänker på det, då tror jag det ser som mest äkta ut. Det känns bra, om inget annat, långt ner i tårna och upp igen. Den sortens värme kräver varken sol eller filt.

VIP, and you know it ♥

Kommentarer
Postat av: astrid

hey babe, kolla in nya bloggen! puss

Postat av: Therese

Jag var oxå där i 4 min och fick provjobba på onsdagen, smma sak för mig fast efter typ en halvtimma frågar hon mig hur det känns och så, klart att jag svarar att det känns bra. Då sträcker hon fram handen och säger "välkomen i gänget Therese" weeehiii :D

Fan va vi är grymma asså, tänk så var det någon annan som fått våra jobb, då hade vi aldrig träffat varandra och haft det så trevligt på våran nattamat/frukost och vårtat trevliga glas vin på lilla torg och allt :D Fan vilken tur vi har! :D

2008-08-06 @ 13:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback