Snömagi.

Jag är också bra på att tycka synd om mig själv. Vilken nyhet, va?

Igår blev jag akut sjuk i någon sort kräkframkallande åkomma. Maginfluensa, matförgitftning, fyllesjuka eller stress spelar ingen roll, för jag har nog ALDRIG mått så dåligt, någonsin. Jag visste inte att det fick plats så mycket i en mage. Det var fruktansvärt äckligt och jag är glad att det är över.

Idag skulle jag åka till Ystad för att möta upp pappa och övningsköra en sväng. När jag satt på tåget kom jag på mig själv med att sakna snön och den magi som den framkallar, där den brukar ligga blank och orörd på våra skånska slätter. Snön gör så att rådjuren och hararna syns så mycket lättare, solen verkar färgar allting rosa större delarna av dagen, husen ser inte så spöklika ut. Jag hoppas att mina barn också kommer att få uppleva magin med snö.

Övningskörandet gick bra. Jag är bara lite dålig på att se gående. Känn dig varnad?

I eftermiddag/kväll har jag kollat på film. Jag känner mig lite småtöntig som har en så stor passion för typiska tjejfilmer, men jag kan verkligen inte hjälpa det. Just nu är det "Bring it on, All or Nothing" som gäller. Jag tror jag har sett den tio gånger redan, och då bör det tilläggas att jag såg den första gången på jullovet. Gillar du snygga tjejer, snygga killar, kaxiga repliker och asgrymma moves så rekommenderar jag starkt denna film.

Snart börjar "Gossip Girl" på Kanal 5. MISSA INTE!

Jag har kommit på att jag kan vara ganska ytlig. Och elak. Och fåfäng. Och verkligen jättebitchig. Oftast är det inte medvetet och när det väl är medvetet brukar jag i alla fall försöka hålla det lite "low key". Jag har ängeln på vänster axel och djävulen på höger. Jag tror du ser dem. De bråkar konstant, och jag försöker verkligen att hålla god min. För ja, jag är bara människa. Ibland vill jag faktiskt bara strypa allt och alla. Då brukar jag istället knyta händerna så hårt att mina naglar känns i handflatan, sen kommer jag på att det inte är värt det. Gå vidare.

Kommentarer
Postat av: tigrisenemmis

äääälskar GoGi :D:D wei snart nästa säsong :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback