Ramla inte!

Det snöar ute. Jag hatar snö.

Lovet är snart slut och jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta. Nu är snart "sen" här, det man har gått och skjutit på i tre år. "Framtiden" och "planering" har varit så avlägsna ord under en väldigt lång tid, men nu kommer "sen" stormande genom dörren. Idag är det 150 dagar kvar till studenten. Det är skrämmande men ack så underbart! Sen är det avklarat! Skolan = dåtid. Det ska bli skönt, och med mitt "2008-tänkande" kommer dessa 150 dagar bli en barnlek.

Igår var jag och Jennie på stans enda vinteröppna krog i Simrishamn och drack vin. Det var sådär lagom mysigt, och alla vilda gissningar om huruvida framtiden kommer se bra ut för våra vänner var väldigt roliga. Vi höll på att blåsa bort på vägen hem, och frysa ihjäl för den delen, och aldrig har det varit så skönt att få krypa ihop i sängen och glo på film som då. Vid två gick vi och la oss, och vid fem ringde min telefon. Yay!

Efter en väldigt lång resa till Malmö, med lillasyster i släptåg, så skulle jag in till stan på kaffedejt. Förutom att jag gjorde världens snyggaste vurpa när jag steg av bussen så klarade jag mig ganska bra. Det blev vår replik; "Ramla inte!", för vi sa nog så varannan minut på vår lilla promenad till caféet.

Det fick inte bli såhär, jag lovade mig själv det. Jag är dålig på att lova saker. Fan.

Nu ska jag gå och hoppa på lillasyster, bara för att hon är bäst ibland.

Kommentarer
Postat av: Phidan

Nej, va pinsamt o ramla när man går av bussen, stackare! ;P Jag hatar att gå ute när det är isigt. Man går o spänner sig hela tiden, o de e ju inte så snyggt, för då ser de ut som att man inte hann till toaletten, haha! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback