Positiv eller positiv.

Efter ett lov av lata dagar med mycket mat började skolan. Idag har jag varit hungrig hela dagen. HEJ skolan.

Det är tur att man har så insiktsfulla skolkamrater som jag har. Idag fick jag nämligen höra att det inte räcker att tänka "Tänk positivt", för det räcker inte. Man måste målrikta varje positiv tanke, annars funkar det inte och då är det bortkastad energi. Det ligger nog mycket sanning bakom dessa ord, och jag tänker ta dem till mig och försöka leva efter dessa så gott jag kan. Tack A !

Min dag började helt fantastiskt bra idag! Jag kom upp i tid, hann duscha, käka frukost OCH sminka mig. Sistnämnda brukar jag göra på bussen, med förvånansvärt bra resultat. Jag hann till och med med rätt buss. Vid bussbytet på värnhem gick det dock bara utför. Tappade City på marken och skulle då vara duktig och plocka upp den. Vem lyckas då rispa upp HELA sin ny-manikyrerade nagel? Jo, jag! BRA Malin. Sånt kan förstöra en hel dag för mig. Dessutom spillde jag kaffe på mina nytvättade jeans när jag väl kom till skolan. Tänk positivt, tänk positivt. Aefan, just det. Målrikta. Öhm... Jag kan ju måla om mina naglar ikväll, det är inte hela världen. Jag har ju faktiskt fler nytvättade jeans hemma. Nya imorgon, inga problem. ANDAS.

Idag hade jag min första körlektion sen veckan innan uppskrivningen. Det kändes bra, jag börjar känna mig säker på vägen nu. Bokade dessutom Halka idag. Moha, nu är det nära! HEJ körkort!

"Asså, det säger verkligen allt om dig" - C om det faktum att jag fortfarande har några MCR-låtar i min iPod. Ska jag be om ursäkt för mig själv nu också? Haha, tror inte det va. Du är söt, men så kul ska vi inte ha.

Nu ska jag sätta mig och försöka få kläm på "derivata", "sekant", "differenskvot" och alla andra roliga matematiska termer. Yay!

Kommentarer
Postat av: jennie

va fin din blogg blev:D du e allt bra duktig du!

2008-01-11 @ 21:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback