Jag är bra.

Adrenalin, sockerrus och övertrötthet är ingen bra kombination. Någonsin.

I måndags morse gjorde jag en ytterst god gärning så jag hoppas verkligen att mitt karmakonto ligger på plus nu.  På väg till skolan såg jag att tjejen som hoppade av bussen samtidigt som jag tappade sitt busskort när hon skulle springa ifatt nästa buss som även jag skulle med. Jag fiskade upp kortet i förbifarten (för även jag sprang, tro det eller ej), och väl framme fick hon tillbaka det. Jag hade lika gärna kunnat behålla det själv då det visade sig vara ett rabattkort, men istället fick jag världens goaste kram och ett jättestort leende. Måhända klyschigt, men helt klart obetalbart.

I tisdags var det Öppet Hus på Heleneholm. Jag är nog i särklass bäst på att sälja min skola, samt inriktning och tillval, till vilsna och förvirrade 15-åringar. Lärarna uppskattade mina kunskaper (jag visste inte ens själv att jag vet så mycket om min skola) och föräldrarna såg minst sagt nöjda ut med det jag fick sagt. Kanske skulle satsa på att bli säljare istället? I vilket fall som helst så var där nog fler heleneholmare än vilsna 15-åringar på skolan, men det var mysigt. Gratis kaffe och kakor, och såklart livemusik, är alltid bra. Mindre bra var den migrän jag lyckades dra på mig under kvällen. Det resulterade helt enkelt med att jag gick och lade mig samma stund jag kom hem (21.05) och steg inte upp förrän 08.20. Jag har nog aldrig varit så utvilad en onsdag som igår.

Jag pluggade BÅDE franska och engelska igår. KORS I TAKET, Malin. Ändå gick läxförhöret på engelskan idag inte så jättebra. Å andra sidan har jag inte de senaste två åren gjort ett franskaförhör så fort och känt att jag nog har chans på poäng på ALLA meningar. Jag känner mig väldigt duktig när jag tänker på det.

Jag skrev en jättefin krönika på religionlektionen idag, om hur sex och religion mer eller mindre är samma sak. Dumt nog skrev jag den i mitt skrivhäfte som jag (oftast) skriver religionskunskap i, så den boken hamnade i mitt skåp. Imorgon kanske den dyker upp här, om jag kommer ihåg den.

Och
såhär kul har jag på mina historialektioner.

Nu ska jag plugga... öhm... eeh... kulturhistoria, kanske? Pick one.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback