Gott Nytt 2008

För att följa min egen tradition så blev titeln nästintill densamma för fjärde året i rad. Traditionen att dessutom skriva blogg 1 januari håller också i sig. Kors i taket!

Idag har jag verkligen mått som förtjänat. Det blev ju inte en särskilt vit eller torr nyår, om vi säger som så. Firandet hölls i Degeberga med bland annat Cassie och Jennie <3. Det bjöds på supergod mat (jag ska dock slå den som gjorde bordsplaceringarna ;P ), lekar (jag tror jag missade de sista, men vårt lag ägde ändå), dans (eller ja, jag o snyggkajsa o jennie dansade nog mest), efterrätt (fan ta dig cassie som var tvungen att äta glassen!), fyrverkerier, pussar (och annat) osv osv. Det var en fantastisk kväll, våra tre värdar (Hampe, Victor och Henke) var supersöta och jag fick nästan lite dåligt samvete över att vi åkte hem när planerna var andra. Hur som haver så var det en fantastisk kväll när allt kommer omkring, och jag är glad att min huvudvärk försvann nån gång vid tre-tiden idag.

Lovet har varit kaotiskt, långt, men ändå alldeles för kort. Det är några dagars ledighet till och tur är väl det. Förra veckan försvann väldigt fort och ändå hann jag göra så väldigt mycket. Tokigt. Firade jul ett par gånger, var i Malmö en sväng (har spenderat mestadelen av lovet i Simrishamn), var i Köpenhamn med Cassie också. Veckorna innan lovet var också helt galna. Skolavslutningen var helt fantastisk, både i skolan och på kvällen, och jag känner att om DET var min början på 2008 så kommer jag att få ett helt fantastiskt år! (Mitt nya ord är "fantastiskt", om du inte har märkt det).

2007 har varit... Bra, tror jag. Galet, fantastiskt, mysigt, Bra. Något stressigt, påfrestande och knasigt emellanåt, men sånt kan man ju oftast inte göra så mycket åt. Jo, BRA är det ord jag vill använda. "Tänk positivt", som vi fick slängt i huvudet imorse av Cassies mamma, ska jag försöka följa under det år som nu kommer. Undrar om jag någonsin kan lägga all bitterhet och frustration bakom mig. Är jag fortfarande Malin då? Och vilken Malin får vi då träffa? Det återstår att se. Jag kan knappt bärga mig. Gott Nytt År, gott folk.

2008, HERE I COME, BABY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback