Testosteron.

Nyss hemkommen från simhallen, snacka om att känna sig effektiv. Å andra sidan har jag kanske inte pluggat riktigt så mycket historia som morgondagens prov förmodligen kräver men om jag ska vara helt ärlig så orkar jag inte bry mig, för SÅ kul är det inte med historia. Hur som haver, när jag kom till simhallen var det värsta gympapasset i största delen av bassängen. 40 tanter, eller okej, "kvinnor", kämpade febrilt med att få bort några hektogram av sina "kärlekshandtag". Man kan ju då tycka att hallen borde vara fylld av östrogen istället. Icke sa nicke, för på de två banor som var avgränsade för motionssim fanns det bara killar. SNYGGA sådana. I min ålder (och lite uppåt). Ge mig lite mer komplex? Helt plötsligt exploderade simhallen av testosteron. Det blev inte bättre av att en av killarna började prata med mig när jag gjorde ett kort uppehåll vid ena kortsidan för att få vatten ur ögonen. Jag tror jag ska hålla simningen till söndagarna. Då är där oftast bara äldre damer och herrar.

Nu är jag lagom mör. Nyduschad och sådär härligt trött som man bara blir av träning.

99 dagar kvar till studenten. YAY!

Att en viss människa är tillbaka i skolan gjorde min dag så mycket bättre än jag trodde den skulle komma att bli. Gårdagen ska vi inte ens prata om. Jag var bara så glad när jag vaknade i morse och insåg att den dagen var över och borta. Då är det fan illa asså. Fast jag tror att jag var en väldigt bra vän igår.

Ett leende kan göra så mycket.

Idag fick vi vår nya ytterdörr (den har vi bara varit lovad sen vi flyttade in i juli -07). Den har 4 lås. Känns det lönt?

Min historialärare är cool. Han är nånstans mellan 60 och pensionen, och så jävla cool. Jag vill också vara cool när jag blir gammal. Inte en såndär bitter, elak tant som bara mumlar för sig själv och som bara kommunicerar med sina blommor. Låt mig aldrig bli sån.

Så fort jag ser en bebis vill jag ha en egen. Lite skrämmande.

Off to bed, I am. Godnatt, mina pärlor.

Kommentarer
Postat av: zaar

detdär om att bli gammal. Jag tror att jag ska utnyttja situationen till fullo och vara en ritkigt elak gubbe. En riktig ögontjänare. Jag menar, vem kan vara arg på en reumatisk liten man i sina sista dagar...

2008-03-01 @ 22:44:37
Postat av: Anonym

Det är faktiskt 6 lås i vår nya fina dörr
*bara säger*
Hur jätte mycket lönt som helst , om än överkurs :-)

O hur sa vi nu om att bli äldre ? det ska vi ju bli tillsammans o om du ska hålla mitt tempo så kan du inget annat vara än en cool tant *s*

// Din eviga terror tant - Mam

2008-03-01 @ 23:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback