Bättre sent än aldrig.

Det har jag fått lära mig sedan jag var liten, att det är bättre sent än aldrig. Synd bara att det inte funkar i skolan. Det hjälper inte att komma till skolan på onsdag och ursäkta det missade provet till matteläraren med "bättre sent än aldrig", för jag tror seriöst att hon hade smällt matteboken, om inte i huvudet på mig, så i alla fall i bänken. Jag har alltid varit duktig på matte, tills vi fick "den" (hon är inte värd en riktig namnförkortning ens) till lärare. Pedagogik? Fick du inte lära dig det på högskolan? Gick du ens på högskolan? Efter FÖRRA årsskiftet?

Okej, okej, jag vet att jag försöker lägga över min bristande självdisciplin på den människa jag tycker minst om i världen just nu, men vafan, hur ska jag kunna göra mina läxor om jag inte fattar vad jag sysslar med? Å andra sidan har jag haft sisådär tre ton andra läxor jag lika gärna hade kunnat göra på lovet som jag verkligen inte ens har brytt mig om. Jag orkar inte längre. Jag vill inte längre. Om "barnen i Afrika" nu så gärna vill gå i skolan så får de gärna ta min plats ett tag (och ja, jag är väl medveten om min politiska inkorrekthet och inskränkta fördomar, men jag är allmänt arg, så låt mig vara).

Jag har spenderat en hel vecka till att bara vara. Jag har börjat simma igen (mina höfter var inte så roliga i tisdags och onsdags), jag har åkt halva Skåne runt med fröken Bengtsson (precis som förr, allt för dig, min VIP), jag har kollat på massvis med film, jag har ätit massvis med onyttigheter, jag har varit på fest, jag har fått tillbaka min mobiltelefon (utan några nummer kvar), jag har umgåtts med mina bröder (och lillasyster), jag har övningskört, jag har verkligen utnyttjat veckan till allt UTOM det jag behövde den till, och det har varit så jävla skönt.

Jag är numera officiellt kär i Björn Gustavsson. Hans insats i Melodifestivalen är ju klockren och obetalbar. Synd att han är så kär i Carina Berg bara.

"Fan vad stora ögon du har" - kläckte min lille lillebror ur sig vid middagsbordet härom dagen (han hade suttit och stirrat på mig ganska länge vilket gör mig ganska illa till mods, särskilt när jag äter). Öhm, okej, tack?

Jag är ganska dålig på att lära mig från mina misstag.

Jag läste i tidningen i fredags om Sveriges två största tjejbloggare med ca 70.000 unika läsare vars per vecka. Bloggar som inte handlar om mer än min (dvs egentligen.. ingenting?). Då kan man ju undra vad de gör för att sälja in sin blogg hos alla ungdomar. Ptja, inte för att jag bryr mig längre eller så, jag hade ju trots allt ca 200 unika läsare per dag sommaren 06. HAHA, orka att jag är såååå trött på allt just i denna stund? Jag stör mig på allt och alla, särskilt på dem som verkar ha framgångsgudarna vid sin sida. BAH.

Jag tror det kallas PMS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback