Glitter & Glamour

Ja, jag är melodifestivalsberoende, och du är välkommen att tycka vad du vill om det.
Vad är det här? Det gick ju helt åt helvete för Sverige i helgen. The Ark var ju SÅ stora favoriter osv osv. Sverige måste ju till och med kvala nästa år. Pinsamt. Jag har hävdat ända sen Svenska Melodifestivalen att Europa inte är redo för The Ark, och att om Måns Zelmerlöv hade representerat oss istället så hade vi tagit hem hela skiten. Men det är ju bara min synpunkt på det hela.


Förra veckan spenderades för övrigt i skolan. Inte bara som i att 'man måste gå till skolan', utan det handlar om dansen. Allt handlar om dansen nu. Dansade så många timmar förra veckan att jag tappade räkningen efter tisdag kväll. Vet bara att jag inte var hemma före 20.00 en enda kväll. Och när man kom hem var det mat, dusch, läxor och säng som gällde. Jag hade knappt haft tid för tv:n ens, och det säger inte så lite om mig det. Abstinens är ju bara förnamnet.


Telefonsamtalet natten mellan lördag och söndag gjorde mig mest förvirrad. Blandade känslor i massor. Vad är det tänkt att jag ska göra nu då? Vänta? Göra något? Glömma allt och gå vidare? Jag hade mer eller mindre kommit över dig, och så blev det såhär. Jag är ledsen babe, men jag vill inte vara din nummer två, när Du är min nummer ett.


Igår sattes ljud och ljus klart inför föreställningen, idag tränade vi klädbyten (oj vad det här kan sluta roligt. kattsvans i charleston? haha). Imorgon gäller det. Premiär, på skolan. Ska ju bli högst intressant att se hur det kommer sluta. Jag kommer i alla fall vara totalt slut när vi är klara. Men, men. Det här ska bli riktigt, riktigt kul! Jag har trots allt inte stått på en scen på två år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback