Världsliga ting... och jag.

Jag är en mästare på det där med världsliga ting. När man går in på mitt rum ser man i hörna nummer ett en gammal ommålad klädhängare. På den hänger väl minst ett dussintal väskor i olika storlekar, och jag älskar dom allihopa lika mycket. I hörna nummer två ser man halva min skosamling (resten står i hallen och driver mamma till vansinne). Sammanlagt, med dansskor och så, har jag minst 16 par skor. I min ena garderob har jag en hel hylla med minst 25 par örhängen, minst 20 halsband och några armband.
Vad säger detta om mig egentligen? Hur materialistisk är jag? Skrämmande, faktiskt. Men det värsta är nog att jag verkligen inte kan tänka mig ett liv utan dessa prylar. Nu köper jag förvisso inga dyra saker. Det kan va skor för 250:- eller ett par örhänge för 50:- men dock. Tänk om jag istället gjorde något vettigt med mina pengar (vad det nu skulle vara har jag inte en aning om). Jag behöver en ny mobiltelefon iallafall. Har varit och tittat ut en som jag vill ha (ska ha, rättare sagt). Nu ska jag bara spara pengar till den. I mars eller april kommer jag vara en stolt ägare av en ny telefon. Can't wait! Den jag har nu är helt hopplös, och den driver mig till vansinne.
Sa jag förresten att jag är väldigt materialistisk?
Jag vill som sagt ut och resa efter studenten (vilket jag har en känsla av att de flesta vill). Det innebär att jag måste skaffa mig ett jobb väldigt snart om det ska vara möjligt. Jag kommer ju inte direkt långt på studiebidraget som för det delen upphör att flyga in på kontot efter vårterminen -o8. Helt galet. Jag tar studenten om lite mindre än 17 månader. Tiden liksom bara... flyger förbi.

Och ibland undrar jag om du verkligen har något mer mellan öronen än luft.

Kommentarer
Postat av: Lotti

Jag har ett tips Malin!

Eftersom du så gärna vill ut och resa och eftersom du har dans- och språktalang så föreslår jag att du och några av dina klasskamrater sätter ihop en show som ni sedan säljer in till något resebolag. På sommarhalvåret kan ni då njuta av sol och bad på dagarna medan ni showar på kvällar/nätter (sova kan ni göra i solstolarna). På vinterhalvåret säljer ni in er på ngn av Sveriges (eller varför inte Norges) fina fjällanläggningar och åker skidor eller bräda på dagarna medan ni showar på kvällar/nätter (här blir det dock värre med sömnen men ni kanske kan powernappa i liften).

Så...sätt igång och öva!

Lycka Till!!

kramar från Lindome

2007-01-16 @ 17:03:22
Postat av: ...

vart ska du resa ? :)

2007-01-16 @ 17:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback