Skolstart.

"Kom igen! Man kan ju tro alla är födda den första april... stackarna är ju rena rama skämtet!"

Då var skolan igång igen. Typ, jippi? Såklart var ju lärarna snälla nog att låta oss börja på en tisdag, som innebär massa fys. Jazzen med Eva var ett rent helvete. Inte nog med att jag har legat och försoffat mig under jullovet, men hon var tvungen att kommentera och pika det också. Jag, som inte befinner mig i mitt mest stabila tillstånd just nu, började gråta. Plus att varenda muskel i kroppen krampade, och jag menar verkligen krampa, så det gjorde ju inte direkt att tårarna slutade rinna. Mah, och så dyker ju vissa människor upp i huvudet på de mest olämpliga tidpunkter, och det hjälper inte heller gråtandet särskilt mycket. Men jag överlevde. Bieffekt idag? Jag kunde inte resa mig ur sängen när jag vaknade. Träningsvärk from hell, vilket jag lär ha enda fram till sportlovet, och ja, då var det lov, sen har man samma helvete igen efter en ny veckas försoffande. (Jag vet att det är mitt eget fel att jag sitter still på loven, men loven är ju till för att vila sig, eller hur? ) Komposition hade vi också ja. Mer dans, vill säga. Jag saknar Mia!
Onsdagar är pluggdag. Bara teoretiska ämnen hela dagen, vilket också innebär den enda dagen på veckan som det är lönt att ha jeans eller strumpbyxor/leggins på sig. Annars går vi ju i träningskläder konstant. Eftersom jag inte kom upp ur sängen som jag skulle i morse blev det inget avancerat, men jag trivs verkligen i toppen jag köpte på Gina Tricot för två veckor sen :) Tack Nelia ;) Haha, dig har jag också att tacka för den extremt roliga natur-lektionen idag xD Och Toots. "Smart att han väljer *killnamn*, han är ju typ bög" (Calle skulle visa Heimlichmanövern - mobba inte min stavning). "Det är bäst att jag tar en kille så att jag inte blir anmäld för något sen" sa han när han skulle visa xD Alla skrattade så de låg dubbla. Alla gillar Calle :)
Och (klasskompis) Saras mystiska förhållande med Magnus (Samhällsläraren). Nu hörde jag ju inte klart hela historien, men det lät faktiskt rätt så roligt när hon började berätta xD Måste haffa henne imorgon o få henne att berätta klart för mig xD Annars kommer jag ju att gå och inbilla mig saker, hahaha.
Så på sätt och vis är det jätteskönt att vara tillbaka i skolan. Har saknat alla så sjukt mycket. Att ha alla favoriterna runt sig hela dagarn är precis vad jag behöver ♥ Hade ju klarat mig utan proven som är om två veckor, men det är väl smällar man får ta, när man har så underbara vänner som jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback