Rubrikproblem...

Asså, nu har jag suttit i en kvart och försökt komma på en lämplig rubrik till dagens (/nattens) kommande blogg, men nej, TOTAL black-out, vilket också har resulterat i att jag har glömt det mesta jag hade tänkt skriva här idag.. (/inatt?). Mja, hur som haver så kom jag hem från biografen för inte alls för länge sen. Såg Déjà Vu med mamma och moster. Trevligt, men filmen var aningen dryg. Helt okej, men sista kvarten satt alla och vred sig och önskade att filmen var slut. Slutet kom, vi fick gå ut, och aldrig har jag varit så glad över att komma ut i kyla, snålblåst och regn! Det var som att få andas ett första andetag på över en kvart! Fullsatt salong innebär dålig luftcirkulaition. Filmstaden ! Jag rekommenderar er innerligt att skaffa nån sorts AC i salongerna. ! Tänk på min stackars mor som inte klarar av sån värme, liksom. Och alla andra för den delen som sitter och halvdåsar på grund av syrebrist. Vi är ju inte mer än människor.

Jag tror bestämt att jag ska införa en del i min blogg som heter något i stil med "Dagens klagande", om det inte hade varit för att det låter så gnälligt. Jag vill bara att folk som tycker att jag gnäller mycket ska kunna hoppa över den biten. Men innan jag kan införa den över huvud taget måste den namndöpas, och eftersom jag lider sån extrem brist på fantasi idag så tror jag att jag sover på saken!
Dock! Just idag får den delen lov att heta "Dagens klagande", bara för att jag har massor att klaga på. Det jag hade tänkt ta upp i dagens (/nattens? jag är pigg som tusan ffs) blogg är Malmö Stadsbussar!
Har folk inget vett över huvud taget? VEM dränker sig i en hel flaska parfym innan man sätter sig på bussen? Har ni aldrig hört talas om att folk kan vara allergiska? Och VEM har mage nog att spela sin *svär väääldigt fula ord just nu* musik på sina hippa telefoner? Alla tycker inte om er skitmusik! Och VEM i hela världen vill höra två araber tjabbla om ... vem fan vet vad? (Ska det diskuteras ska det vara på svenska eller engelska så att jag också förstår och kan skratta åt andras problem. ) Och NEJ, jag vill inte se fröken Barbie och unge herr Kalsongmodell stå och äta upp varandra längst fram i bussen.
Är det här för mycket begärt? Kan folk inte bara bete sig som på ett bibliotek när man åker buss? Lagom tyst nivå, inga musikspelande telefoner, lugnt och stilla. Och som om det inte vore nog så är de flesta busschaufförerna så otrevliga att man blir sur för resten av dagen. Lär busschaufförerna lite vett dom också!
(Men för att klargöra en sak, jag är inte rasist, araberna för tjabbla hur mycket de vill, och jag är inte heller en surtant som inte vill att Barbie och Kalsongmodell ska äta upp varandra , kärlek är ju fint, eller hur? , jag blir bara avundsjuk och för all del, jag brukar också prata högt i mobiltelefonen när någon ringer till mig.)
Men ja, vem sa någonsin att världen är rättvis? Nästan gång jag åker buss ska jag plugga Ipoden i öronen på högsta volym, vira min sjal om huvudet så pass att den täcker näsan (kanske till och med ögonen?), och så ska jag klocka istället för att lyssna på fru Skånetrafiken eller se bussarnas halvkassa informationsdisplay, så jag vet när jag ska av. Ja, så blir nog bäst. Och nästa gång jag ser en sur busschaffis ska jag bara le och säga "Var glad att du inte kör buss utan tak!" (Det regnar ju jämt nu förtiden.)
Tummen upp för Skånetrafiken och våra älskade Stadsbussar ! (märk väl ironin i den meningen).

Biljetterna till Fall Out Boy kom idag. Trodde jag skulle börja hoppa och skrika av glädje, men jag antar att det kommer att komma när jag träffar Nelia och Toots :D OMG, nu jävlar! Jag kommer räkna ner dagarna!
Och förresten är det bara 338 dagar tills jag blir 18 xD Om du nu bryr dig, vill säga ^^
Om man skulle ta och gå o lägga sig, kanske? Blev trött nu, helt uppspelt över konserten och allt annat som händer runt omkring. Kommer ju bli konstigt att ha dig där. Eller? :s
Ja, vem vet, det är två och en halv månad tills dess. Vi får se vad som händer helt enkelt...

Yet I'm nothing more than a line in a book.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback