MER KRAMAR ÅT FOLKET!

Man mår så sjukt jävla mycket bättre av en kram. Det kan göra hela min dag! Det behöver inte vara någon särskild människa, bara den där känslan av närhet gör mig varm (och värme behövs alltid). Blev så glad när jag kom till skolan idag. Pyntat med rosa och röda hjärtan överallt, och såklart alla pilar i hela skolan som pekade mot Pussrutan i stora entren ^^. Benjamin o co stod för Alla Hjärtans Dag-Teckningtävlingen och godisutdelning. Ebba och Sara stod för Puss-utdelning (de smetade på nytt rött läppglans heela tiden och pussade ALLA på kinderna, plus att de var väligt söta i sina porriga "sjuksköterska"-dräkter). Jag tror att de var det mest uppskattade inslaget på hela dagen, iallafall hos killarna! Och så bjöd Nelia på godishjärtan på naturkunskapen! Åh, förresten! Calle är tillbaka nu :D (han fick barn för några veckor sen, så vi har haft vikarie de senaste två veckorna). Calle har alltid världens skönaste kommentarer och förklaringar på det han ska berätta om. Dagens citat: (vi pratar om skelett och leder och om hur skelett är levande vävnad) Jaa, och ungen i mammans mage är som en liten parasit som suger åt sig all näring från mamman. Ungen suger också åt sig av skelettcellerna, och därför blir mammas skelett svagare under graviditeten. Vi har saknat dig Calle!
Soft vecka har det varit såhär långt. I måndags hade jag bara en lektion på morgonen, sen var jag ledig resten av dagen. Igår hade vi kulturhistoria på morgonen, och som vanligt var vår sexistiske polske homosexuelle lärare Andrzej Ferber (hur stavas hans namn? :P ) i full fart. Kan ni inte kalla mig Gördis? kläckte han ur sig med sin polska brytning, när vi pratade om Barockens danskoreografer. Skiitbra. Sen fick vi se Lysistrate (istället för att ha Jazzlektion). Musik-teaterklassen stod för underhållningen. Cosima var LÄTT bäst som överkåt sextörstande man! Har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! De andra var också grymt duktiga! Hade sen komposition. "Klassfotoposition" om 10 år? Hahaha. Nelia, om du gifter dig för pengar, NÅGONSIN, så ska du veta att jag alltid är i behov av nya skor ;) I will always love you!
Var på skolans musikal med mamma på kvällen. Det är sjukt vilka talanger det finns på min skola! Blir helt stolt xD Löjligt, kanske. Men dock. Och idag har dagen bara flutit på. Kändes verkligen inte som att jag gick till halv fem idag (vilket jag gjorde), men det berodde nog mest på att vi började en lektion senare idag.

Dagens Buss!
Jag, som den latmask jag är, åker buss till skolan om morgnarna fastän det hade tagit mig 20 minuter att gå. I vilket fall som helst så stötte jag idag på en ursöt kille på bussen. Som vanligt var det mycket folk och vi stod ganska trångt. Men så blev ett säte bredvid oss ledigt två hållplatser innan jag skulle av (jag åker 3). Han log och visade en gest som sa "Varsågod och sitt", och jag gjorde samma gest (exakt samtidigt) eftersom jag ändå skulle av strax därpå. Då blev det ett sånt där pinsamt ögonblick då våra ögon möttes och vi båda brast ut i gapskratt. Det var faktiskt ganska mysigt, och ett helt underbart sätt att börja dagen på.

Dagens Puss!
Ja, inte ens jag undslapp Ebba och Sara idag. ALLA hade röda pussmunnar på kinderna hela dagen. Ganska gulligt faktiskt.


Och i övrigt är jag fortfarande förkyld och hostig. Måtte det försvinna snart! Det är ju fest på fredag, eller hur Toots? ;) 70-talstema och allt :D jääh, det ska bli hur grymt som helst. Och sen är det LOV! :D Wiihii. Jag kommer ha huuur tråkigt som helst, men det skiter jag i. Jag behöver en vecka fri från samhäll (okej, inte lektionen kanske, men Magnus!), kulturhistoria (det borde vara olagligt att dra sexskämt klockan åtta på morgonen) och dans (min kropp är redan trött pga hostan). Och om allt går som det ska så äger jag en ny mobiltelefon på tisdag :)

Och nu väntar sängen! Mitt rum är pisskallt, men det skiter jag i, för jag har världens skönaste säng :D

70's

Min outfit till fredag. Visst ser det lite 70's ut? ;)
Jag gillar det iaf :D
Men mitt hår ser rött ut igen :S
Det är det INTE.
GLAD ALLA HJÄRTANS DAG till alla er söttokar som jag inte redan sagt det till.
Speciellt till dig. Du med stort D. Du betyder mer än du tror.
Tack för rosen Alexandra!
Tack för er kärlek, töser!
Tack för mig, och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback