När staden tystnar.

Ojoj vad jag har varit dålig på att skriva blogg den senaste tiden. FY Malin.

Läxor, läxor, läxor. Ehm... de kallar den här veckan "påsklov" på rektorsexpeditionen. Riiiight. Mycket lov jag har fått, jag menar. Jag har två prov första dagen efter lovet. Jättekul. Verkligen. Och innan lovet var det ju helt hopplöst mycket att göra. Men snart är det slut. Vecka 19 tar helvetet slut. Dans for life <3

Vecka 13 (dvs förra veckan) fyllde Tessan och Alex 18 år. GRATTIS TJEJER. I måndags fyllde Toots 18 år. GRATTIS! I fredags hade de vääärldens fest, och jag hade så galet kul!
(Jag kommer hoppsandes med ölen i handen och skriker "SKÅÅL POJKAR" till honom och
hans kompis)
Han: "Du är full!"
Jag: "Näädå"
Han: "Hur full är du?"
Jag: "Jag kan i alla fall stå!"
Han: "Ska vi strula?"
Jag: * kramar honom, ler, och springer därifrån *. BRA MALIN!!!

Träffade en kille på festen som höll på att skrämma ihjäl mig. Han hävdade bestämt att han hade varit hemma hos mig. Han visste precis var jag bor, vad jag heter och vad min MAMMA heter. Eeeehm. Efter typ, tjugo minuter trillade poletten ner. GRATTIS malin. Det var ju Stefan som var hemma hos mig för typ... ett år sen(?). Han har skaffat skägg och allt. Blivit hur söt som helst. Världen är bra liten. I övrigt så var det en överball fest. Alla verkade ha jättekul. Låg platt fall hela lördagen (haha, undrar varför?).

Söndagen, ja då åkte jag till simrishamn, med halva mitt hem i väskor. Och så smidig som jag är så ramlade jag på tåget och satte mig på elementhelvetet. Jätteskönt. Inte. Jag är VÄLDIGT blå vill jag lova. Fast tja, det börjar bli gult nu, lagom till påsk, hrrm. Spenderat min tid i simrishamn med att ha gjort läxor, kollat på tv, terrat mina syskon och träffat några gamla vänner. Ni ska veta att ni simrishamnstjejer fortfarande betyder en massa mycket!
CASSANDRA BENGTSSON ! Du får ALDRIG skrämma mig på det viset mer. Tacka fan för din skyddsängel. Hade du försvunnit hade jag nog inte vetat vad jag skulle ta mig till. Jag älskar dig så mycket, VIP, du vet ;)
Var och hälsade på farmor ocg farfar en sväng också. Alltid lika trevligt, och man går alltid hem lika mätt! Haha.

Idag fick jag skjuts hela vägen hem till dörren av pappa. Han skulle hämta en TV. Kalas. Jag somnade i bilen = ont i nacken. Skönt att vara hemma i Malmö igen. Ska få sova i min egen säng i natt, tack o lov.

Och JO, vi reagerar fortare på ljud än ljus, fastän ljuset färdas mycket snabbare än ljudet. Jag har bevisat det, så håll tyst! Haha. Jag borde verkligen skaffa ett liv utöver läxorna.


Stadsbussarna. Jag vet att vissa har saknat mina skriverier om bussarna, haha. Men nu har jag liksom inte åkt stadsbuss på nästan en vecka. Och mitt minne är lika bra som en guldfisks, dvs obefintligt. Däremot kan jag berätta om busschauffören som vägrade släppa på kvinnan med barnvagn. Han vägrade öppna dörren för henne, av någon anledning, och folk reagerade (FÖR EN GÅNGS SKULL) på detta och började skrika på honom att öppna dörren. Men idioten till chaufför bara stänger de främsta dörrarna o kör. Och lämnar den stackars kvinnan med barnvagn och bebismage på hållplatsen. Vad är det för JÄVLA stil? Sånt gör mig riktigt arg.


And here it gets deep!

En dag; vilken som helst.
En dag som alla andra.
Samma visa, samma vanor.
Livet går i cirklar.
Försök bryta mönstret,
du skapar bara nya.
Och om alla går mot strömmen,
går alla på samma håll igen.

Det är inte lönt att försöka sticka ut ur mängden. Till slut gör alla det, eller rättare sagt; Ingen.
Jag är tydligen en sån människa. Som smälter in. Som ingen kommer ihåg första intrycket av. Ganska sorgligt egentligen. Är jag inte mer färgstark än så? Är jag bara ett namn på ett ansikte man glömmer bort i slutet av dagen? Illa. Men det är väl mitt öde, I guess.



Och NU ska jag sova... Glöm inte läsa min hyllning till FOB här nedan ;)

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Fy satan vilken kväll. 30/3. Trevligt värre hoppas jag alla hade för det hade jag. Tjing!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback