Fröken Oorganiserad.

Från att ha varit lite lätt pedantisk till att bli fröken kaos är väl ingen större merit. Tvärtom är det ganska frustrerande. Jag brukade ha stenkoll, framför allt när det kommer till läxor och skolan. Jag hade alltid mina arbeten klara i tid, jag läste på mina läxor i god tid och jag var alltid i god tid till skolan. Någonstans försvann allt det där. Jag ligger efter en del just nu, och det är helt och hållet mitt eget fel. Tack och lov är skolan snart slut för min del. Vecka 19, dvs om två veckor, har jag nästan enbart dans hela dagarna. Iofs är det fruktansvärt långa dagar, men det kan det kanske vara värt om man slipper allt vad skola och läxor innebär!

Tillfälligheter och slumper är något jag har tänkt mycket på idag. Det är ju det som har format mig till den jag är idag, och det är det som kommer forma mitt framtida jag. Att jag hamnade i malmö, att jag hade turen att hamna i samma klass som de underbara människorna jag har privilegiet att träffa varje dag... det går inte att vara annat än tacksam. Och såklart alla andra underbara människor här i malmö. Speciellt du. Du sätter ett leende utan dess like på mina läppar. Du är värd varje sekund.

Hejdå Fröken Svår.

Seventeen is just a test.
Yeah and I would recommend,
that you live with no regrets.
And even if it seems,
like the world is crashing on you,
you shouldn't let it hold you down.
Shouldn't hold you back,
Oh no.

Don't worry you'll show them.
There's a fire in your eyes,
and I hope you'll let it burn.
There's a scream in your voice,
and I hope you will be heard.
There's a fire in your eyes,
and I hope you'll let it burn until you're heard.
You're heard.

Relax girl.
Turn down the lights.
No one can see you shining.
Relax girl.
It'll be alright.
No one can stop you if you try.
Point of rhythm is the fall await in time,
to listen to the beating in your mind.
Remember if you will seek then you shall find.
Seventeen ain't so sweet - The Red Jumpsuit Apparatus.

I love it, I love it, I love it. Musik....
Musik är... allt. Receptfri antibiotika mot livets onda. En osynlig vän och vägledare. Musik är medicinen som botar allt, den enda legaliserade drogen.

Jennie, fan vad glad jag blev när du ringde! Du betyder fortfarande massor!
I helgen ska jag o töserna röja hos Johanna, maha! Ska bli sjukt nice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback