April Sixth

Tekniskt sett är det faktiskt sjunde april nu, men det var inte poängen. Bandet April Sixth är nya favoriter. Terapi för hjärtat. Terapi för själen.

När man ska gå in ett par nya skor får man oftast skoskav. Då väntar man ett par dagar med att använda sina nya skor, och använder istället sina gamla favoriter. Problemet är bara att när du sen tar på dina nya skor igen känns fortfarande skoskavet fastän såret är borta. Så känns det även med dig. Du. Hjärtskav. Sen kommer man in i sina livsrutiner utan ett ljud från dig på några dagar. Kroppen glömmer bort dig. Sen, helt utan förvarning, kommer hjärtskavet igen. Minnet får näring, det ytliga läkta såret blir ett köttsår. Och det är mitt eget fel som tvunget måste...
 
Det visade sig att jag har gått ner ett par kg. Undra hur länge det håller sig såhär den här gången? Det känns så sjukt bra. Jag MÅR bra. Jag känner mig värd något. Någon. Nu kanske jag snart passar in bland er andra? Mina å så vackra vänner. Kanske jag kan få känna att inte bli bortglömd bland er när vi hälsar på nya människor? Kanske kollar de för första gången en andra gång åt mitt håll? Och ja, jag vet att dåligt självförtroende/dålig självkänsla är en osmickrande sida hos en människa, men den senaste tiden har den varit så stor och märkbar hos mig att jag måste få ut det ur systemet.

It's like the wind. I can't see it, but I can feel it.
En känsla av frånvaro. En känsla av murar och betong.
En känsla av instängdhet och klaustrofobi.
Hopp om närvaro, samvaro och besvarade känslor.
Hopp om en framtid och nya minnen.
Hopp eller Hoppa?

Stjärnklara nätter? De finns inte här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback